fashiontearaway

ADDICTED

Kategori: ALLMÄNT

 
Hej på er! Hoppas er helg varit härlig? Alla hjärtans dag, två OS-guld och gud vet allt vad som hänt. Själv har jag jobbat fredagkväll och lördagdag, och efter det spenderat tiden med min älskade i hans mammas hus, då hon med sambo lånade våran lägenhet här i Göteborg. Igårkväll frossade vi i havskräfor och räkor samt kollade Melodifestivalen. Vet inte varför man envisas med att titta på det när nivån är så låg. Men det är nåt som ändå gör att man hamnar i träsket vareviga år. 
 
Nu till det huvudsakliga i mitt inlägg; jag har insett att jag verkligen har ett beroende. Det är det här med Cola. Jag har i många år nästan dagligen druckit läsk, med vissa undantag såklart. Vet inte vad det är, men jag tycker det är så otroligt gott. Jag har också vetat att det inte är så bra men tänkt "vafan, jag dricker ju inte SÅ mycket, inte 1,5 l om dagen liksom. EN burk max". I måndags bestämde jag mig för att ha en cola-fri vecka. Inte dricka läsk över huvudtaget, och absolut inte cola. Och det gick förvånansvärt bra de första dagarna, jag tänkte knappt på det. Övertalade några på jobbet att haka på. När det började gå mot torsdag började jag känna mig trött, rastlös, glåmig och allmänt ful. Huvudvärken började krypa sig på, och jag började se cola överallt. Ni vet när man ser tjejen som går förbi utanför bussen med en cola i handen, jobbarkompisen som öppnar och dricker en iskall cola på jobbet, de som sitter inne på hamburgerhaket och suger i sig en cola till burgaren. I fredags brev huvudvärken ännu värre, och även igår lördag. Först fattade jag inte riktigt varför alla dessa symptom dykt upp, men när en kompis frågade om jag gjort något särskilt för att framkalla huvudvärk och jag svarade "haha nej, jag har ju iofs inte druckit cola sen i lördags" som det gick upp för mig. Jag hade abstinensbesvär. Tror jag? Antar att det är åt det hållet som rökare/snusare/alkoholister börjar dras när de inte får i sig sitt dagliga gift.
 
Iallafall, ville bara berätta lite varför jag varit frånvarande här. Jag har inte alls haft någon inspiration eller något engagemang - för jag har inte fått i mig "tillräckligt" med socker som jag är van vid.. Hälp. Måste verkligen dra ner på det här med socker. Någon som har tips på avvänjning? Haha.
 

KOMMENTARER:

  • Sarah Carlsson säger:
    2014-02-18 | 13:52:18

    Hej Emma!
    Sedan jag började träna 4-5 dagar i veckan så blir man/jag så otroligt motiverad till att träna och då slutade jag helt med alla sötsaker , dock äter jag inte alls godis men jag åt ganska mycket glass lite då och då.
    Detta kanske inte alls fungerar för dig men de var bara ett tips på hur jag har gjort :)
    Kram!

Kommentera inlägget här: